Välkommen till Söndagsskolan Equmeniakyrkan Eggvena!

Vi träffas ca 10 söndagar/termin i Eggvena Equmeniakyrka. Du som är fyra år och uppåt är välkommen.

När vi träffas har vi en storsamling först då vi kollar av hur alla mår, ber för alla samt för samlingen, samlar in pengar till vårt fadderbarn, sjunger, dansar och har skrivit en egen låt.

Sedan delas barnen in i två grupper då vi har veckans bibel text på olika nivåer. Sedan pysslar vi omkring ämnet och eventuellt leker vi någon lek. Sedan avslutar vi med en storsamling igen då vi sjunger/dansar “Gud som haver barnen kär” samt lägger en sten på Guds hjärta. Vi har ett rött hjärtfortmad filttyg som vi lägger en sten på och den stenen är olika böneämnen som barnen har. Vi lägger problem, tacksamhet och nöd på Guds hjärta.

Känn dig varmt välkommen!

Kerstin Bengtsson

Ulrika Lindgren